DUK

DUK

Kaip patikrinti 001 ar 005 ABS bloką?

Nuo 1998 metų į E38, E39 ir E53 BMW modelius buvo montuojami BOSCH gamintojo ABS sistemos valdymo blokai, kurie turi konstrukcinę problemą. Šių blokų viduje sutrunyja ir nutrūksta jungtys tarp vidinės elektroninės dalies ir korpuse esančios išorinės jungties.



Vienu iš tokiu atvejų valdymo blokas "nebemato" ABS daviklių, nurodoma daviklio klaida. Taip pat gali būti, kad nepavyksta atlikti diagnostikos šiam blokui, ar netgi visam automobiliui - nutrūkusi "korpuso" jungtis. DSC tipo blokams gali nerodyti, ar neteisingai rodyti, stabdžių sistemos slėgį. Ar nėra šių gedimų galima patikrinti paprastu multimetru ("testeriu").

ABS daviklių problemos patikra
Pateiktame brėžinyje matome ABS bloko jungties schemą. Joje pažymėta, prie kurių kontaktų yra jungiami ABS davikliai. Schemoje jie pavadinti taip:
  • FR - priekinis dešinys;
  • RR - galinis dešinys;
  • RL - galinis kairys;
  • FL - priekinis kairys.
Tikrindami neigiamą multimetro matavimo laidą priliečiame prie juodai pažymėto kontakto, teigimą - prie raudonai pažymėto.
Matuoti galime varžą arba įtampos kritimą (pažymėtą). Aiškesnis yra įtampos kritimo matavimas.
Esant nesugedusiam blokui, įtampos kritimas yra apie 0,7 V - 0,9 V; varža apie 1 MOm - 30 MOm. Visų daviklių parodymai turi būti maždaug vienodi.

"Korpuso" jungties patikra
Ši jungtis yra svarbiausia. Ji jungia elektroninės dalies ir automobilio korpusus (GND). Jai nutrūkus išvis neveikia ABS elektronika, taigi nepavyksta atlikti diagnostikos ABS blokui. Taip pat gali būti blokuojama viso automobilio diagnostinė linija. Ir, kas svarbiausia, eksploatuojant automobilį su šia problema galima nepataisomai sugadinti ABS bloko elektroniką. Pateikiame vieną iš būdų šios jungties patikrinimui.
Įsitikinus, kad yra veikiančių ABS daviklių jungčių, matuojame varžą tarp GND kontakto Nr. 5 ir vieno iš šių kontaktų (brėžinyje pažymėtų raudonai): 12, 16, 29 ar 31. Esant sveikai jungčiai turi rodyti 100 Om - 300 Om varžą.

Jei blokas sugedęs, tai tikrinant ABS daviklių ar "korpuso" jungtis multimetras rodys atvirą kontaką - tą patį, ką rodo matavimo laidų niekur neprijungus. Tai gali būti "oL", "1" arba kita, prilausomai nuo įrenginio.
Jeigu matuojant visur gaunami blogi parodymai, pabandykite pakeisti matavimo laidus vietomis, matavimo režimą ar multimetrą.
Jeigu problema atsiranda varikliui pašilus, pabandykite pašildyti bloką.

Kaip galiu pritaikyti automobilį savo reikmėms?

Yra numatyta, kad skirtingi automobilio savininkai gali turėti skirtingų poreikių. Todėl galima automobilį pritaikyti savo reikmėms įjungiant ar išjungiant įvairias vartotojui skirtas funkcijas. Tai daroma koduojant
elektroninius blokus. Galimų funkcijų sąrašą galite rasti
čia.

Kas yra automobilio diagnostika?

Daug kas turi susidaręs klaidingą nuomonę, kad kompiuterinė diagnostika daro stebuklus, ir dažnai tikisi, kad parodys tokią klaidą, kaip pavyzdžiui - "oksidavęs 3 jungties 15 kontaktas". Deja taip nėra.

Kas yra "klaidos"?
Automobilyje esantys kompiuteriai, užfiksavę netvarkingą sistemos darbą tai užregisruoja savo atmintyje. Po kiek laiko, prijungus
mašiną prie diagnostinės sistemos, galima nuskaityti kas yra užregistruota.
Skirtingi kompiuteriai tikrina skirtingus dalykus, gali išsaugoti skirtingą skaičių "klaidų" bei parametrų: klaidos kodą, kiek kartų situacija įvyko, kada įvyko, kokie buvo sistemos darbo parametrai tuo momentu ir t.t.
Kai kurie klaidas įrašo į pastovią atmintį, ar turi bateriją, taigi "klaidos" nedingsta atjungus maitinimą, kiti "klaidas pameta.
Kuo gudresnis automobilio kompiuteris, kuo jis yra naujesnis ar brangesnis, tuo daugiau informacijos jis išsaugo.
Natūralu, kad 1990 metų kompiuteris gali išsaugoti mažai informacijos, ir tikrina santykinai mažai dalykų, negu kad šiuolaikinis - prisiminkite, koks buvo technikos lygis tais metais...
Taip pat natūralu, kad, tarkim, prabangaus variklio kompiuteris turės daugiau funkcijų, nei atitinkamos kartos ekonominės klasės variklio kompiuteris.

Ką galima veikti, prijungus mašiną prie diagnostinės sistemos?
Naudojantis diagnostine įranga galima prisijungti prie automobilio kompiuterio, ir atlikti šiuos dalykus:
- nuskaityti/ištrinti "klaidas" - tai atlieka gan paprastos, pigios diagnostinės sistemos
- nuskaityti/ištrinti "klaidas" ir informaciją apie jas - diagnostinių sistemų sudėtingumas ir kaina kyla...
- stebėti sistemos darbinius parametrus (live data) - sudėtingumas kyla...
- valdyti sistemos komponentus - sudėtingumas kyla...
- valdant komponentus ir stebint parametrus atlikti automatinius testus - sudėtingumas kyla...
- keisti sistemos parametrus, atlikti adaptacijas, koduoti - sudėtingumas kyla...
- atlikti kompiuterių programinės įrangos perrašyma - sudėtingumas kyla...

Taigi kas yra diagnostika?
Atliekant diagnostiką galima pamatyti, kas tiriamoje sistemoje įvyko, ar tuo metu vyksta. Pagal tai galima įvertinti, kokia galėtų būti problema, arba bent į kurią pusę jos ieškoti. Labai retais atvejais pati diagnostinė sistema tiksliai nurodo kur yra gedimas.
Kad geriau įvertinti problemą reikia galvos ant pečių, patirties, dažnai praverčia ir gudri įranga, bet tai nėra svarbiausias dalykas...

PRADŽIA
PASLAUGOS
KONTAKTAI
APIE ĮMONĘ
ATSILIEPIMAI
GALERIJA
DUK
ejs